TESZT, Loba haragja 1. a fehérrépa

   Azt hittem elvetem magvaimat valakibe, mikor félbe vágtam azt a bizonyos címbéli zöldséget. Arra is gondoltam, hogy a cucc közvetlen felvásárlóit keresem meg és villámló botom segítségével egy csodálatos utazásra kényszerítem a felhők fölé, esetleg némely termelővel egyetemben, bár gyanítom nem  a bauerek a hunyók e történetben.
Azt még elviseltem, hogy a muslinca-csalogató tottyadványra hasonlító körteoszladékokat 300 Forintért kínálta az áruház, bár ezt is furcsálltam, de a zöld gaz fehér, fás gyökeréért (igen, valóban egy tipikus magyar élelmiszer ipari termék GYÖKERÉRŐL beszélünk) kért közel 700 Forint őszintén szólva sokkolt. Feszült gerinccel ugyan, de kénytelen voltam hosszú percekre odakötni magam a standhoz, gulyást akartam főzni, mégpedig fehér gyökérrel, mert imádom az ízét. Végül sikerült két szálat kiválasztanom. Alant leshetitek iket.
Idén árvíz pusztította a termést. Tavaly mittomén... aszály, azelőtti esztendőben jég. 2007-ben Godzilla égette fel a répaföldeket, valamelyik évben pedig Tapsi Hapsi lopta szrrá magát átutazóban az Alföldön. Jövőre vakondinvázió lesz, csak itt, nálunk. Közeben ontja az olcsó fstot az összes határ. Spanyol paprika, görög paradicsom, hét határon túli tej és liszt.
A helyzet sajna a piacokon sem jobb, sőt. A termelők által, közvetlenül kínált termékek pedig... hát, az egy külön történet, szintén idegrendszeri instabilitással kecsegtető.


699 pénzért a Cora standjáról

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése