Gulyásleves

   Hagyjuk az okoskodást, előre szólok! Nem akarom felcsszni magam a jellemző gumicsizmás kritikákon, miszerint annál finomabb a gulyás, minél undorítóbb anyagokból van összetrottyantva. Örülök, hogy egyeseknek az a gasztronómiai élvezet, ha a cafat, mint perpetuum mobile örökös mozgásban tarja magát a tányéron, és még a belekben sem áll meg. Egészség! Én szeretek úgy étkezni, hogy megrágom a kaját, nem szopom, nem egybefele nyelem lefele a rezgő rohadványokat. Persze tudom, abban van a vitamin.
Loba imádja a marhát. Bizonyos részeit én is megeszem, mégsem ebből készítettem a levest. Pofátlanul drága. Akciós "férfitehenet" pedig köszönöm nem kérek. Maradt a gut alten Gyesznó.
Hozzávalók:
*vaj
*olaj
*zsír
*szalonna
*hagyma
*fokhagyma
*gomba
*petrezselyem
*só
*bors
*őrölt édesnemes
*paprika
*paradicsom
*zeller
*fehér gyökér
*répa
*vörös hús
Miután előbányásztam a legnagyobb fazekat, belelöttyentettem zwó evőkanállal az olivaolajból, nehogy megégjen a vaj. Szall eredendően nem akaródzott nekem az olaj, mégsem hagyhattam el. Gombát csak teavajjal! Tehát, kevés olaj, majd kisebb darab vaj. Ezen pirítottam meg a közben enyhén sózott, borsozott csampinyontot. Mivel ehhez a lépéshez kevés zsiradékot használtam, nem ártott neki a felkockázott szalonna, sőt a kb. evőkanálnyi kacsazsír sem. Eztán kéretőzött bele a hagyma és a fokhagyma, vigyázva, hogy az utóbbi meg ne égjen. Kisvártatva felbőgött a felkockázott téfau paprika, és egyik legnagyobb haverja, perödájz is. Ők is a fazékban végezték. Követte iket Mr. Répa és Fehér Gyökér, majd a felezett zellert szintúgy belezúztam. Már csak a hús hiányzott. Combot vettem. Időt nem spórolva tisztítottam meg a sokféle ehetetlen részlettől, így kb. a 60 százaléka maradt felhasználható, a többit lefagyasztottam későbbi felhasználásra (pl. alaplének). Az eztán hozzászórt só és bors éppen annyi vizet választott ki a meglévő alapanyagokból, hogy aztat megpaprikázhassam megkeseredés nélkül. Hálistennek a piros nemes házi cucc, ami sokat számít, nem is sejtenétek mennyit, vmi bődületesen szecessziósan sokat. Szall minden a helyére került, és ha ti is jól csináljátok, akkor ebben a fázisban egy igen sűrű, raguszerű, erős illatú koncentrátumot kaptok éppen annyi lével, amennyi elfedi a hozzávalókat. Ebben a formában úgy 40 percet főztem kis lángon, fedő alatt, majd fokozatosan adtam hozzá a gulyás által igényelt további vízmennyiséget, hogy kb. fél órával , és számtalan kóstolással a vége előtt beleboríjjam a burgonyát is. Opp, majd elfelejtettem, a petrezselyem zöldje! Mehet bele egyben, kifő abbú minden jó.
Kiadós, krva finom, és ha nem hiperben vásárolod a hozzávaókat, akkor (kiszámoltam) egy nagy adag (rezsivel, munkadíjjal  :)  együtt) kijön 500 magyar pénzből.
Ehhhz aztán az ungaréze eledel!!!!!

hagyma, gomba, paprika, zeller
fél órával a vége előtt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése