A chili, a vargánya, a bab és a toalett

 Hétvégén megkívántam a csípőset, nagyon. Képtelen voltam elhessegetni a képeket, a tányérnyi vörös bab, a paradicsom, a friss kenyér ábrándját, a chili illatát...

A kapszaicinért szeretünk Ó vörös

Szombat reggel belevágtam a konyhakést az előkészítésbe. Beáztattam az előzőleg kiszárított pilisi vargányát, felkockáztam a pritamin paprikát, a póréhagymát, a fokhagymát, és csíkokra vágtam a füstölt angolszalonnát.

Fűszerként is nagyon intenzív az íze, iszonyat finom

Hagymáék

Esztétikai szerepe is lesz

Kacsazsírban fonnyasztott póréhagyma...  már a szavak is csodás összhangot alkotnak. :) ... hozzápirított fokhagymával. Így indultam neki. A továbbiakban a szokásos utat választottam. Kevés lével, lassú tűzön, fedő alatt összeérleltem az ízeket. A felkockázott pritamin paprikát, a vargányát, az angolszalonnát, a paradicsomot, a sót és a kevés fehér borsot. Sok vizet nem eresztett az elegy, ezzel számoltam is, így előkaptam másfél deci Merlot-t a Salánki  borpince repertoárjából, ami nagyon jót tett a kajának. A 20 perces ritty-rotty után belevarrtam a vörösbabot, a kukoricát, és a petrezselymet. Megküldtem fél teáskanálnyi chilivel, és mivel napon aszalt paradicsomot nem lehet kapni, vagy max bazidrágán, ráöntöttem úgy 2 deci sűrített paradicsomot. Elég tapló egy bézbollütős de tuskó megoldás, dehátbocs bakker, ez Hungária. Egyenlőre ennyire tellik.
Eztán csak hagytam fortyogni a kis mérges elegyet, hadd főjön a feje. Hogy jön ide a klotyó? Sztem ez nem kérdés. Mindenesetre a duguláselhárító számát ne rakjuk messzire.

Állítólag is finom lett

3 megjegyzés:

  1. http://www.kfki.hu/chemonet/hun/tudakozo/mm/kapsza.gif
    :)

    VálaszTörlés
  2. Te, ezt a merlot-t szerettem, érdemes megkóstolni, az a fajta száraz merlot, ami tényleg száraz.

    VálaszTörlés